Grow4Flow Programma


Ik zie veel ondernemers die passie hebben voor hun vak. Ze willen vaak alles voor iedereen doen en geen klanten uit sluiten, waardoor ze vaak ook met klanten werken waar ze eigenlijk helemaal niet zo blij van worden.   

Een succesvolle onderneming start met jou als mens. Waar ben je echt  goed in? Wat gaat je moeiteloos af, met welke klanten werk je het liefst? Welke behoeftes, uitdagingen of problemen heeft jouw doelgroep? Welk aanbod past hierbij? Pas als dit helder is komt marketing en “sales” om de hoek kijken. 

Vaak zie ik dat ondernemers diverse online cursussen of losse workshops volgen – die geen samenhang met elkaar hebben – waardoor ze uiteindelijk toch “vastlopen”. Het ondernemerschap bestaat niet uit “losse radertjes”, maar uit een compleet geheel.   

Mijn ervaring, maar ook door het bestuderen van succesvolle ondernemers, is dat het grootste deel van je succes te maken heeft met de juiste “mindset”. Ondernemers die ik heb geholpen geven aan dat dit één van de belangrijkste “eyeopeners” is geweest. In plaats van “keihard werken”, anders naar je bedrijf kijken en meer verdienen met minder moeite.  Niet door een “drol met strik” aan te bieden, maar echt van toegevoegde waarde zijn voor jouw klant. Je krijgt hierdoor leukere klanten, die jou waarderen! Dan is het uiteraard wel belangrijk dat je jouw eigen “goud” ziet liggen. Dat ontbreekt vaak bij veel ondernemers. Ik zie het wel en geef je een spiegel waardoor je ziet wat je waard bent 🙂 

Bouwen aan een goed lopend  bedrijf, is geen “quick fix”, tenminste om aan iets “duurzaams”  bouwen.  Het is werken aan je eigen ontwikkeling, vallen en weer opstaan, keuzes maken, focus, planning, doelen stellen en actie. We overschatten vaak wat we in een jaar kunnen bereiken, maar onderschatten waar we over 2, 5 of 10 jaar kunnen staan…..

In mijn programma neem ik samen met jou het totale plaatje onder de loep. Samen werk ik met jou aan het juiste fundament. Zodat jij met nog meer plezier succesvol je bedrijf runt, passend bij jou, waar jij blij van wordt. 

Wat zou er gebeuren als je elke dag "babystappen" zet op weg naar jouw droom?

Wat houdt het
programma in?

 Het is een 6 – 12 maanden programma, waarbij onderstaande thema’s aan bod komen, gericht op jou en jouw bedrijf.

De eerste keer maak ik graag uitgebreid persoonlijk kennis met jou om te weten wie je bent, waar je nu staat, hoe je zaken nu aanvliegt en wat wel en niet voor je heeft gewerkt.

Vervolgens spreken we elkaar eens per 3 weken en bespreken we de opdrachten, aanpak en tools. Dit kan via skype of afspraak in de buurt van Venlo.

 Mijn werkwijze is gericht op resultaat en zal me volledig inzetten om dit samen met jou te bereiken.  

 

1. Uitgebreide Intake

2 a 3 uur persoonlijk gesprek over jou en jouw bestaand bedrijf. Waar sta je nu? Wie ben jij?
Waar wil je naar toe ?

2. Plan van aanpak

Na de intake maken we duidelijke afspraken en plan van aanpak, om jouw gewenste doelen te realiseren.

3. Mindset en jouw unieke zelf

Jouw mindset bepaald voor een groot deel jouw succes. Hoe leer je anders kijken en breek je met "vastgeroeste patronen"?
Wie denk je dat je bent en wie zou je willen zijn?
Wat maakt jou uniek en waar hou je van?

4. Jouw ideale klant

Welke klanten help je of wil je helpen?
Hoe kom je tot je ideale klant? Ook ondernemers die al jaren ondernemer zijn, halen hier veel waarde uit, om zaken scherper neer te zetten.

5. Klantbehoefte

Diagnose van de markt en marktonderzoek.
Hoe pak je dit aan? Ik geef je de templates welke vragen je het beste kunt stellen, geef voorbeelden en leer je hoe je snel onderzoek doet en bespreek dit gericht op jouw situatie.

6. Jouw aanbod

Wat bied je jouw klant op dit moment? Hoe verscherp je dit aanbod of hoe ontwikkel je een nieuw aanbod en hoe ziet dit proces eruit?

7. Omzet & tarieven

Welke omzet wil je behalen op jaarbasis? Welk verdienmodel(len) past bij hetgeen je wilt bereiken?

8. Marketing

Wat zet je in om jouw ideale klant te bereiken?
Jouw website, social media, netwerken etc.
Hoe pak je dat aan? We gaan keuzes maken gericht op jouw bedrijf en wat bij je past.

9. Sales

Hoe verkoop je jouw product/dienst? Zonder het gevoel te hebben dat je echt "koude" sales hoeft te doen. Hoe je klanten Pré-kwalificeert alvorens met iedereen koffie te drinken. Hoe je een succesvol salesgesprek voert en in 1 a 2 gesprekken de deal sluit. Ik leer je de 12 sleutels hoe je dit aanpakt en wat je dan het beste kunt zeggen. En hoe je omgaat met "bezwaren".

10. Communicatieplan

Concreet maken hoe je zaken gaat communiceren. Welke 7 vormen van content zet je in om je ideale klanten aan te trekken? Tevens geef ik je voorbeelden en Ideeën voor het schrijven hiervan en aanpak.

11. Actieplan

Welke dagelijkse acties zijn er nodig om jouw doelen te bereiken? Van jaar, naar maand, naar week en dagplan.

12. Monitoren

Hoe weet je wat werkt, wat niet? Wat is de voortgang?
Evalueren en bijsturen.

Wat krijg je precies?

 

  Uitgebreid intake gesprek over jou en jouw bedrijf

  Online portal met werkboeken, video’s en templates

  10 persoonlijke sparringsessies “live” of via “Zoom”

  Antwoorden op jouw vragen

 

Voor wie is dit programma?

   Coaches, consultants, adviseurs, trainers, kennisondernemers, videomakers, grafisch designers.

   Je hebt al een bedrijf met een minimale omzet van EUR 20.000 en je wilt graag verder groeien

   Ondernemers die begrijpen dat persoonlijke investering belangrijk is om verder te komen

   Ondernemers die iets moois neer willen zetten en doelen willen bereiken 

   Je merkt: ik heb hulp nodig, alleen lukt het onvoldoende om verder te komen

   Je denkt in mogelijkheden en niet in belemmeringen

   Je voelt dat er meer in je zit, alleen komt het nog onvoldoende uit de “verf” 

   Je staat open voor “feedback”, je zoekt iemand die echt met je meedenkt, met andere inzichten en ideeën komt

   Je neemt 100% verantwoordelijkheid: winnaars denken in plannen en doen, verliezers hebben een excuus

Ben jij klaar voor de volgende stap?

Plan een gratis skype of kennismakingsgesprek van 45 min in met mij, om te ontdekken of ik de juiste persoon voor je ben om mee samen te werken. Ik vind een goede “klik” en vertrouwen essentieel om succesvol zaken te doen.